Atenció!
El vostre navegador bloqueja les finestres emergents (popups), si no ho desactiva no podrà recuperar instancies que estiguin sense finalitzar correctament, li recomanem que ho desactivi.
Per comprovar quins requisits de sistema són necessaris faci clic en el següent enllaç: Enllaç
Atenció!
El vostre navegador no podrà finalitzar el tràmit correctament, li recomanem que utilitzi Internet Explorer i en el cas d'utilitzar Mac OS, utilitzar Mozilla Firefox versió 51 o inferior.
Per comprovar quins requisits de sistema són necessaris faci clic en el següent enllaç: Enllaç
Atenció!
Hem detectat que no té el programari Java instal·lat en la seva maquina, li recomanem que instal·li el programari Java per tal de poder realitzar tràmits amb l'Ajuntament. Des del següent enllaç pot descarregar-se la última versió de Java Enllaç.
Per comprovar quins requisits de sistema són necessaris faci clic en el següent enllaç: Enllaç
Atenció!
Hem detectat que no té una versió actualitzada del progrmari Java, li recomanem que instal·li l'última versió el programari Java per tal de poder realitzar tràmits amb l'Ajuntament. Des del següent enllaç pot descarregar-se la última versió de Java Enllaç.
Per comprovar quins requisits de sistema són necessaris faci clic en el següent enllaç: Enllaç
Abans de tramitar verifiqui que compleix els requisits o tingui a la documentació següent:
Si vol continuar, faci clic en "Iniciar tràmit", si vol tancar la finestra, pot fer clic en "Cancel·lar":
Normativa reguladora: - Llei 16/2015, de 21 de juliol, de simplificació de l'activitat administrativa de l'Administració de la Generalitat i dels governs locals de Catalunya i d'impuls de l'activitat econòmica. Declaració:
Amb la Declaració responsable d'obertura la persona interessada posa en coneixement de l’Administració l’inici d’una activitat econòmica innòcua, de les incloses en l’Annex I de la Llei 16/2015, de 21 de juliol, de simplificació de l’activitat administrativa de l’Administració de la Generalitat i dels governs locals de Catalunya i d’impuls de l’activitat econòmica (veure taula tècnica), i declara, sota la seva responsabilitat:
Que l'activitat compleix els requisits establerts per la normativa vigent per a accedir a l’exercici de l’activitat, i que se'n mantindrà el compliment durant l'exercici de l'activitat
Que es disposa d'un certificat tècnic acreditatiu del compliment de la normativa que regeix l'activitat, instal·lació o establiment
Que l'activitat és compatible amb el planejament urbanístic
En el cas de presentar la modalitat de “canvi de titularitat” s’ha d’incorporar una nova declaració responsable
En el cas de presentar la modalitat de “modificació de les condicions en què es duu a terme l’activitat” es requereix una nova declaració responsable, tenint en compte com queda la situació final de l’establiment com a conseqüència de la modificació.
Requisits previs:
Disposar de la corresponent llicència o comunicació prèvia d’obres quan procedeixi
L’activitat a desenvolupar ha de ser compatible amb el planejament urbanístic
Disposar del certificat tècnic justificatiu del compliment de la normativa que regeix l’activitat, instal·lació o establiment, signat per un tècnic competent
Disposar de les llicències, autoritzacions o concessions relatives a utilització o aprofitament de béns del domini públic, si és el cas (per exemple: guals, etc.)
Haver fet el pagament de la taxa municipal associada a aquest tràmit
Qui ho pot demanar?
La persona interessada que vol exercir l’activitat, o el/la representant legal (en aquest cas s'ha de declarar la representació amb la qual s’actua).
Quin cost té?
El que estableixin les Ordenances fiscals per a la taxa administrativa corresponent:
- Codi 6411.a - Import: 221,05 € (Activitat de nova implantació)
- Codi 6411.b - Import: 131,95 € (Canvi de titularitat)
Quins documents s'han de portar?
Declaració responsable, d’acord amb el model establert. S'haurà de declarar responsablement:
Que l’activitat compleix els requisits establerts per la normativa vigent per a accedir al seu exercici, i que se'n mantindrà el compliment durant l'exercici de l'activitat
Que es disposa d’un certificat tècnic justificatiu del compliment de la normativa que regeix l’activitat, instal·lació o establiment
Que l’activitat és compatible amb el planejament urbanístic
Que en cas d’actuar com a representant legal, es disposa de tots els poders necessaris per tramitar aquesta sol·licitud i rebre, si escau, les corresponents comunicacions i/o notificacions
Que les dades consignades a la declaració són certes
Que disposo de la conformitat del/la titular anterior de l’activitat (modalitat canvi de titular)
En el cas que en el desenvolupament de l'activitat es manipulin aliments, caldrà aportar una declaració responsable d'inici d'activitat per a establiments alimentaris degudament complimentada (Imprès declaració establiments alimentaris)
Quan s'ha de presentar?
Abans de l'inici de l'activitat.
Com es pot presentar?
Els subjectes obligats a relacionar-se electrònicament amb l’administració, segons l’article 14 de la Llei 39/2015 (persones jurídiques, entitats, professionals col·legiats i els seus representants), hauran de realitzar el tràmit telemàticament a través de la seu electrònica, utilitzant el tràmit d’instància genèrica i adjuntant tota la documentació requerida (cal certificat digital).
La resta, també poden presentar el tràmit:
Per correu postal o presencialment en horari d'atenció al públic (9:00 a 14:00 hores) a:
Ajuntament de Sant Feliu de Guíxols
Àrea d'Urbanisme (2n pis)
Plaça del Mercat 1 d'octubre de 2017, 6-9 17220 - Sant Feliu de Guíxols
Tlf: 972 32 70 13
Quant temps triga la resposta?
La Declaració responsable es presenta quan es vol iniciar l'activitat i un cop finalitzades les obres i les instal·lacions necessàries per dur-la a terme.
Quina documentació es lliurarà?
La declaració responsable, presentada d’acord amb el que estableix la normativa vigent, habilita de manera immediata per a l’exercici de l’activitat sota responsabilitat del seu titular i, alhora, faculta a l’Ajuntament per a dur a terme qualsevol actuació de comprovació, d’inspecció i control. Altra informació d'interès: Si amb l’actuació de comprovació, d’inspecció i control, el Servei tècnic municipal constata l’incompliment de la Llei 16/2015 o de la normativa sectorial aplicable per a iniciar o exercir l’activitat econòmica, s’iniciarà un procediment administratiu d’esmena que permeti l’esmena de defectes o mancances. L’inici d’aquest procediment es notificarà a la persona titular, que disposarà del termini d’un mes per esmenar deficiències o per a complir els requisits exigits per la normativa sectorial aplicable, sens perjudici del dret a presentar al·legacions, en el termini de 15 dies a comptar de la notificació, i de les responsabilitats a les quals s’hagués de fer front. Aquest procediment d’esmena té una durada màxima de 2 mesos i no comportarà la suspensió de l’activitat, tret que hi hagués risc per a les persones, els béns o el medi ambient. En el cas que l’activitat sigui prohibida per l’ordenament jurídic o que no pugui complir en cap cas els requeriments de la normativa sectorial aplicable, s’acordarà la suspensió cautelar de manera immediata.