Atenció!
El vostre navegador bloqueja les finestres emergents (popups), si no ho desactiva no podrà recuperar instancies que estiguin sense finalitzar correctament, li recomanem que ho desactivi.
Per comprovar quins requisits de sistema són necessaris faci clic en el següent enllaç: Enllaç
Atenció!
El vostre navegador no podrà finalitzar el tràmit correctament, li recomanem que utilitzi Internet Explorer i en el cas d'utilitzar Mac OS, utilitzar Mozilla Firefox versió 51 o inferior.
Per comprovar quins requisits de sistema són necessaris faci clic en el següent enllaç: Enllaç
Atenció!
Hem detectat que no té el programari Java instal·lat en la seva maquina, li recomanem que instal·li el programari Java per tal de poder realitzar tràmits amb l'Ajuntament. Des del següent enllaç pot descarregar-se la última versió de Java Enllaç.
Per comprovar quins requisits de sistema són necessaris faci clic en el següent enllaç: Enllaç
Atenció!
Hem detectat que no té una versió actualitzada del progrmari Java, li recomanem que instal·li l'última versió el programari Java per tal de poder realitzar tràmits amb l'Ajuntament. Des del següent enllaç pot descarregar-se la última versió de Java Enllaç.
Per comprovar quins requisits de sistema són necessaris faci clic en el següent enllaç: Enllaç
Abans de tramitar verifiqui que compleix els requisits o tingui a la documentació següent:
Si vol continuar, faci clic en "Iniciar tràmit", si vol tancar la finestra, pot fer clic en "Cancel·lar":
Llei 16/2015, de 21 de juliol, de simplificació de l'activitat administrativa de l'Administració de la Generalitat i dels governs locals de Catalunya i d'impuls de l'activitat econòmica
Llei 3/2010, de 18 de febrer, de prevenció i seguretat en matèria d'incendis en establiments, activitats, infraestructures i edificis
Descripció:
Amb la Comunicació prèvia d'obertura la persona interessada posa en coneixement de l’administració l’inici d’una activitat econòmica de baix risc, de les incloses en l’Annex II de la Llei 16/2015, de 21 de juliol, de simplificació de l’activitat administrativa de l’Administració de la Generalitat i dels governs locals de Catalunya i d’impuls de l’activitat econòmica (Vegeu taula tècnica), i acompanya el projecte i certificats tècnics necessaris per al seu exercici
En el cas de presentar la modalitat de “canvi de titularitat” s'ha d'incorporar una nova comunicació prèvia però no serà necessari adjuntar de nou la documentació tècnica associada
En el cas de presentar la modalitat de “modificació de les condicions en què es duu a terme l’activitat” es requereix una nova comunicació prèvia tenint en compte com queda la situació final de l’establiment com a conseqüència de la modificació
Requisits previs:
Disposar de la corresponent llicència o comunicació prèvia d’obres quan procedeixi
L’activitat a desenvolupar ha de ser compatible amb el planejament urbanístic
Disposar del projecte tècnic de l’activitat, redactat i signat per un tècnic competent, així com del certificat tècnic justificatiu del compliment de la normativa que regeix l’activitat, instal·lació o establiment, signat per un tècnic competent
Disposar de les llicències, autoritzacions o concessions relatives a utilització o aprofitament de béns del domini públic, si és el cas (per exemple, guals, terrasses, etc.)
En cas que l’activitat a desenvolupar es consideri de risc important en matèria d’incendis, segons el que preveu la Llei 3/2010 (Vegeu taula tècnica), de forma prèvia a fer la comunicació cal: a. Obtenir l’informe previ en matèria d’incendis. Un cop es rebi l’informe previ en matèria d’incendis, s’haurà d’obtenir el certificat de comprovació favorable en matèria d’incendis emès per una Entitat Col·laboradora de l’Administració
Haver fet el pagament de la corresponent taxa associada a aquest tràmit
Qui ho pot demanar?
La persona interessada que vol exercir l’activitat, o el/la representant legal (en aquest cas s'ha de declarar la representació amb la qual s’actua)
Quin cost té?
El que estableixin les Ordenances fiscals per a la taxa administrativa corresponent:
- Codi 6412.a - Import: 221,05 € (Activitat de nova implantació)
- Codi 6412.b - Import: 311,70 € (Activitat recreativa: bar, restaurant o bar-restaurant)
- Codi 6412.c - Import: 131,95 € (Canvi de titularitat)
Quins documents s'han de portar?
Comunicació prèvia d’obertura, d’acord amb el model normalitzat que inclou la declaració responsable següent:
Que l'activitat compleix els requisits establerts per la normativa vigent per a accedir al seu exercici, i que se'n mantindrà el compliment durant l'exercici de l'activitat
Que l’activitat és compatible amb el planejament urbanístic
Que les dades consignades en la comunicació són certes, així com tota la documentació que s’adjunta
Que disposo de la conformitat del/la titular anterior de l’activitat (modalitat canvi de titular)
Que disposo de la pòlissa i asseguranç de responsabilitat civil en vigor o el contracte d'assegurances o altres garanties per aquelles tipologies d'activitat en què la normativa ho requereix
Projecte tècnic, en format digital, signat per un tècnic competent
Certificat del tècnic, en format digital, competent responsable de la posada en funcionament de l’activitat que, com a mínim acrediti que l'activitat i les instal·lacions s'ajusten al projecte presentat i a la normativa que els hi és d'aplicació
Acta de comprovació favorable en matèria d’incendis en el cas que l’activitat a desenvolupar sigui considerada de risc important en matèria d’incendis, segons el que preveu la Llei 3/2010 (Vegeu taula tècnica)
Llicències, autoritzacions o concessions relatives a la utilització o aprofitament de béns del domini públic no municipal, si escau
Justificació acreditativa que s'ha realitzat el pagament de la taxa corresponent a la Comunicació prèvia
En el cas que en el desenvolupament de l'activitat es manipulin aliments, caldrà aportar una declaració responsable d'inici d'activitat per a establiments alimentaris degudament complimentada (Imprès declaració establiments alimentaris)
Declaració responsable d'espectacles públics i activitats recreatives, en el supòsit que es tracti d'un espectacle o activitat recreativa
Comunicació d'establiment comercial, en el supòsit d'establiment comercial amb una superfície de venda compresa entre 400 m2 i 2.499 m2 o establiments comercials singulars amb una superfície compresa entre 400 m2 i 4.999 m2
Quan s'ha de presentar?
Abans de l'inici de l'activitat
Com es pot presentar?
Els subjectes obligats a relacionar-se electrònicament amb l’administració, segons l’article 14 de la Llei 39/2015 (persones jurídiques, entitats, professionals col·legiats i els seus representants), hauran de realitzar el tràmit telemàticament a la seu electrònica, utilitzant el tràmit d’instància genèrica i adjuntant tota la documentació requerida (cal certificat digital)
La resta, també poden presentar el tràmit:
Per correu postal o presencialment en horari d'atenció al públic (9:00 a 14:00 hores) a:
Ajuntament de Sant Feliu de Guíxols
Àrea d'Urbanisme (2n pis)
Plaça del Mercat 1 d'octubre de 2017, 6-9 17220 - Sant Feliu de Guíxols
Tlf: 972 32 70 13
Quant temps triga la resposta?
La Comunicació prèvia d'obertura es presenta quan es vol iniciar l'activitat i un cop finalitzades les obres i les instal·lacions necessàries per dur-la a terme
Quina documentació es lliurarà?
Les comunicacions prèvies presentades d’acord amb el que estableix la normativa vigent, són eficaces des de la seva entrada al Registre general de l'Ajuntament, moment a partir del qual es pot exercir l'activitat comunicada, sempre que es disposi del comprovant de pagament de les taxes corresponents. La presentació de la comunicació prèvia faculta l’Ajuntament per a dur a terme qualsevol actuació de comprovació, d’inspecció i control. Altra informació d'interès: Si amb l’actuació de comprovació, d’inspecció i control, el servei tècnic municipal constata l’incompliment de la Llei 16/2015 o de la normativa sectorial aplicable per a iniciar o exercir l’activitat econòmica, s’iniciarà un procediment administratiu d’esmena que permeti l’esmena de defectes o mancances. L’inici d’aquest procediment es notificarà a la persona titular, que disposarà del termini d’un mes per esmenar deficiències o per a complir els requisits exigits per la normativa sectorial aplicable, sens perjudici del dret a presentar al·legacions, en el termini de 15 dies a comptar de la notificació, i de les responsabilitats a les quals s’hagués de fer front. Aquest procediment d’esmena té una durada màxima de 2 mesos i no comportarà la suspensió de l’activitat, tret que hi hagués risc per a les persones, els béns o el medi ambient. En el cas que l’activitat sigui prohibida per l’ordenament jurídic o que no pugui complir en cap cas els requeriments de la normativa sectorial aplicable, s’acordarà la suspensió cautelar de manera immediata.