Assumir les sol•licituds d’informació i la defensa dels consumidors i usuaris per tal de garantir amb procediments eficaços la protecció als seus drets bàsics, a la salut, seguretat i respecte dels seus interessos econòmics i socials.
Es consideren consumidors les persones físiques o jurídiques de qualsevol nacionalitat o residència que, com a destinataris finals, fan l’ adquisició ,fan ús o gaudeixen, dins del territori de Catalunya, de béns i de serveis per a llur consum o ús particular, familiar o col•lectiu, sempre que el proveïdor tingui caràcter empresarial o professional o sigui la mateixa Administració Pública.
Informar i assessorar els establiments comercials de la ciutat de les normatives reguladores pel que fa a la venda de productes i/o prestació de serveis.
Tot consumidor o usuari que estigui empadronat a la nostra ciutat
Cap
Tot dependrà del tipus de reclamació que es tracti.
Si és una reclamació a un establiment o una empresa que ens ha gestionat un servei: s’ haurà de sol•licitar el full reclamació denúncia a la mateixa juntament amb la factura, pressupostos i tota la documentació que hi tingui alguna relació.
Si és una empresa, como ara de telefonia, on resulta impossible sol•licitar el full reclamació denúncia de la Generalitat, poden descarregar el formulari en aquest tràmit per tal que puguin explicar el motiu de la reclamació i el que sol•liciten.
Sempre
1. Agència Catalana de Consum (Generalitat de Catalunya) (www.consum.cat)
2. A l'Oficina Comarcal d'Atenció al Consumidor del Baix Empordà
Plaça Joan Carreras Dagas , 4
17100 La Bisbal d'Empordà ( Girona )
OMIC